جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۲:۰۱:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۸ ساعت ۲۲:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

همایش گرامیداشت روز ملی شوراها و روز کارگر برگزار شد

همایش گرامیداشت روز ملی شوراها و روز کارگر با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان، سرپرست شهرداری دیواندره ، بخشداران مرکزی، کرفتو وسارال ، اعضای شورای شهروروستاها ، برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین بسیج کارگری شهرستان درمحل سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی دیواندره  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دیواندره ، سید طاهر حسینی سرپرست فرمانداری شهرستان با حضور در این همایش ضمن تبریک به مناسبت روز ملی شوراها و همچنین روز کارگر اظهار کرد: یکی از مهمترین و پسندیده‌ترین اتفاقاتی که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در کشور صورت گرفت، شکل‌گیری شوراهای اسلامی بود که نهادی برگرفته از آموزه‌های دینی و با ریشه قرآنی است.

سرپرست فرمانداری دیواندره  گفت: مبحث شورایی یک موضوع کاملا مشاوره‌ای و بر مبنای خرد جمعی است و در صورتی که به درستی فعالیت کند، اعتماد عمومی و تعامل اجتماعی در جامعه را نیز نتیجه خواهد داد.

وی افزود: توجه به حقوق شهروندی به صراحت در قانون اساسی کشور ما لحاظ شده است و همه دستگاه‌ها، نهادها و موسسات دولتی و غیر دولتی موظف به اجرای آن قوانین هستند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان دیواندره بیان کرد: انتظار ما به عنوان نمایندگان دولت از شوراهای اسلامی و شهرداران این است که در مقابل مطالبات و خواسته‌های بحق مردم و شهروندان پاسخگو باشند و شفافیت را سرلوحه امور خویش قرار دهند.

حسینی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز کارگر گفت: جامعه کارگری در هر کشوری جزء پاک‌ترین، زحمتکش‌ترین و مظلوم ‌ترین اقشار است که با تلاش و کوشش خود چرخه‌های اقتصادی یک کشور را به حرکت وا می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارگران علی‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلاتی که با آن مواجه‌اند، انسان‌های قانع و شریفی هستند که به کمترین‌ها بسنده می‌کنند، لذا شایسته نیست که در پرداخت حقوق و حق‌الزحمه این قشر خدوم کوتاهی و قصور صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری یادآور شد: کارفرمایان، صاحبان مشاغل و کار و نیز کارشناسان مرتبط با حوزه کار و کارگری در مواجهه با مردم و کارگران زیر‌دست خود نهایت عزت و احترام را داشته و آنان را تکریم نمایند.

حسینی گفت: شهرداری‌ها و سایر کارفرمایان در جذب نیروی کار از افراد توانمند، متخصص، کاردان و ذی‌صلاح استفاده کرده و از هرگونه تبعیض و تبانی جداً پرهیز نمایند.

حسینی با اشاره  به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و موضوع تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران اسلامی صورت گرفته است، افزود: تحریم‌های اقتصادی علیه کشور ما مقوله جدیدی نیست که ملت ایران با آن بیگانه باشند، بلکه در طول چهار دهه انقلاب، استوار و مصمم ‌تر از گذشته ایستاده‌اند و به حول و قوه الهی این دوره سخت را نیز با سربلندی پشت‌سر خواهد گذشت.

سرپرست فرمانداری عنوان کرد: رضایت‌مندی مردم و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان، یکی از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار در حوزه شهری است.

گفتنی است در پایان این مراسم از اعضای شورای اسلامی شهر و نیروهای کارگری شهرداری دیواندره با اعطای تقدیر نامه و هدایایی تجلیل و تقدیر صورت گرفت.