شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۱۵:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۶ ساعت ۱۱:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

 ?ادامه فعالیت های عمرانی در بخش سارال کردستان

?باحضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان، مدیر کل بنیاد مسکن فرماندار دیواندره ، بخشدار سارال وتعدادی از مسئولین شهرستان با حضور در روستای زاغه علیا به مناسبت هفته دولت ۲۴طرح عمرانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

?سیروان بهرامی اذعان داشت : در راستای رفع مشکلات و محرومیت ها در بخش سارال برنامه های مناسبی تدوین و بزودی شاهد توسعه بیش از پیش در سارال خواهیم بود.

?مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان در سفر به بخش سارال برای افتتاح پروژه های عمرانی ابتدا در نماز جمعه شهر هزار کانیان تاکید کرد: در طول چند سال اخیر که اقدامات عمرانی انجام شده است انصافا مدیران سعی و تلاش براین داشتند که بهترین خدمت را به مردم نجیب روستاها ارائه دهند.

?وی افزود: برنامه ریزی دقیق و کارشناسی برای ایجاد زیر ساختهای عمرانی و خدماتی در روستاها اقدامی مهم برای کاهش مشکلات و کمرنگ شدن محرومیت از این مناطق است.

?سیروان بهرامی تاکید کرد:نظریه پردازان معتقدند رشد و توسعه شهرها از روستاها می گذرد براین اساس باید به سکونت گاهای روستایی توجه ویژه ای داشت این امر مستلزم ایجاد روابط متقابل مردم و مسئولین باشد.

?ایشان درادامه اظهار داشت: رویکرد توسعه متوازن در روستا ها یک اقدام مهم و ارزشمند است روستاهای پرجمعیت و کم جمعیت باید از توسعه متوازن برخوردار باشند.

?مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان خاطر نشان کرد: تعامل با شورا و دهیاران مهمترین اولویتی است که باید به آن توجه کرد چرا که دهیاران پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند در اصل بازوان اجرای برای اجرای خدمت دولت به مردم که باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

?درادامه مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان نیز اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک مولودانقلابی است کل دقیقا ۵۸ روز بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی( ره) با هدف احداث مسکن محرومین در روستا ها تاسیس شد.

?وی با تاکید بر اینکه امیداست روزی در استان کردستان محرومی وجود نداشته باشد افزود: در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با یک همت و مدیریت جهادی به عنوان یک رسالت اصلی تاکنون ۵۲۷۰ واحد مسکن محرومین احداث و در اختیار مردم قرار داده شد.

?سعید رسولی گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یک دستگاه اجرایی در هفته دولت سالجاری از ۹پروژه طرح هادی در سطح استان ۳ پروژه طرح هادی با تلاش پشتیبانی بنیاد مسکن دیواندره و فرماندار این شهرستان در بخش سارال دیواندره به بهره برداری می رسد .

?وی از مقاوم سازی ۴۸هزارو ۷۵۰مین واحد در استان کردستان خب دارو تاکید کرد: مقاوم سازی مسکن روستایی یکی از اولویت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که متاسفانه استان کردستان با ۳۹ درصد ۱۱درصد از ۵۰درصد میانگین کشوری پایین است که باید این مهم در اولویت دستور کار ادارات مرتبط قرار گیرد.

?مدیر کد بنیاد مسکن استان کردستان یادآور شد :در سال جاری برنامه ایی بنام انقلاب آسفالت تدوین شده که تلاش براین است در سال جاری این انقلاب با تلاش و همت جهادی مدیران شهرستان به ویژه فرماندار اجرایی شود
در این راستا ۹۱ر وستا برای مدت زمانی ۲ماه تعریف و اگر شرایط جوی و آب و هوایی مساعد باشد تا نیمه آذر مرحله دوم این برنامه اجرایی شود براساس تدوین این برنامه ۹ روستا در مرحله اول و ۱۱روستا در مرحله دوم در شهرستان دیواندره مشخص و قطعا اجرایی خواهد شد.

?حضور در گلزار شهدا، افتتاح ۲۵طرح عمرانی،بازدید از روستاهای بخش سارال و بازدید از پروژه های این بخش همچنین دیدار با حاج سید خلیل از بزرگان و معتمد منطقه سارال ازدیگر برنامه های سفر مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری کردستان به بخش سارال بود.