شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۲۲:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۲۱ ساعت ۱۱:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

پیام تبریک فرماندار شهرستان دیواندره به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

فرماندار دیواندره به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دیواندره ، سید طاهر حسینی در پیامی، فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی را به مردم دیواندره تبریک گفت.
متن این پیام بدین شرح است:
“بسم الله الرحمن الرحیم”
کتاب، دربردارنده ی اندیشه های اندیشه ورزان و نخبگان ملت ها و امانت دار عقلانیت و خردورزی و حاصل تدبر و تجربه ‏های اهل علم و معرفت است. آیینه ای که بخش اعظم ره آورد تمدن های ماندگار تاریخ را به نمایش می گذارد.
کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است که نقطه‌ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی نیز بر مبنای کتاب، خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، کتاب قرآن و راه رسیدن به اعماق آن تامل، تحقیق و تدبر در آن بود.
مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه های اصلی فرهنگی ایران اسلامی و ضرورت جامعه امروزی است که ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ آن نیازمند عزم ملی و مستلزم الگوپذیری از بزرگان دین است که این امر مهم همراهی و مشارکت تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.
اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه اندیشه، چاپ و نشر کتاب تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می کوشند نیز قدردانی می نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان و علاقمندان و نخبگان و اندیشه ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب به ویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در جامعه باشیم
سید طاهر حسینی
فرماندار شهرستان دیواندره

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار ما همانیم که می‌خوانیم از بیست‌ویکم تا بیست‌وهفتم آبان ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می‌شود.