شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۹:۴۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۱۵ ساعت ۱۷:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

 ?در راستای گرامیداشت هفته ی معلم ، از معلمان نمونه ، تلاشگر و برتر این شهرستان تقدیر و تجلیل به عمل آمد .

?همایش بزرگداشت مقام معلم با حضورفرماندار ، مخدومی معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان وهیئت همراه ، سرپرست آموزش وپرورش ، بخشداران، مسئولین دستگاههای اجرایی ،نهادها و معلمان پرتلاش در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی شهرستان دیواندره برگزار گردید.

?به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان دیواندره ، سید طاهر حسینی به تبیین فلسفه و شخصیت استاد بزرگوار شهید مرتضی مطهری پرداخت و افزود: معلمین در تعلیم و تربیت نسل جوان جامعه که مثل شمع می سوزند خدمت بزرگی را ایفا می کنند و ادامه دهنده نقش انبیا برای ترویج آموزه های دینی و فرهنگ اسلام ناب هستند.

?وی معلمین را محوری ترین مرکز توسعه یک جامعه دانست و بیان کرد: توسعه بیشتر یک جامعه، منوط به پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش است.

?ایشان افزود: سیستم آموزش و پرورش نه تنها مصرف کننده و هزینه بر نیست بلکه یک منبع بسیار عظیم تولید نیروی انسانی برای رشد و تعالی یک جامعه است.

?فرمانداردیواندره همکاری خانواده ها با آموزش و پرورش را ازضروریات دانسته و مشارکت بسیار آنان با سیستم تعلیم و تربیت را خواستار شد.

?حسینی در بخش دیگراز سخنان خود به مشکلات ارتقاء رتبه و پاداش معلمان اشاره کرد و افزود: حقوق مزایای نوار مرزی برای معلمان زحمتکش در دست بررسی و پیگیری است که این قشر به حق خود برسند و هیچگونه مشکلی در امورات زندگی نداشته باشند.

?نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: یکی از صفاتی که معلمین باید داشته باشند امانت داری است، نونهالان این مردم در نزد آنها امانت است و آنها باید بدانند که با این امانت چطور رفتار کنند.

?سید طاهر حسینی با بیان اینکه دولت مردمی نگاه واقع بینانه ای به قشر فرهنگی دارد، خاطر نشان کرد: تمام سرمایه ها در آموزش و پرورش خلاصه می شود و هر چه برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود کم است.

?حسینی تصریح کرد: شان معلم به قدری بالاست که وسیله سنجش این شان را ، شان انبیا و اولیای الهی قرار داده اند و دلیلش ویژگی مشترک بین انبیا و معلمین است و معلمین با رفتار و عمل خود جامعه را آموزش می دهند و وجود یک جامعه سالم و با فرهنگ بازتاب رفتار معلمین است.

?سپس از رؤسا و معاونین اسبق آموزش و پرورش شهرستان دیواندره بااهدا لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

درادامه نیز از معلمین و بازنشستگان نمونه درسال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بااهداء لوح تقدیر و هدایای درنظرگرفته شده تجلیل گردید.