شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۰۰:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۱۵ ساعت ۱۳:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

نشست فرمانداران استان با نماینده ولی فقیه در کردستان

معاون سیاسی استاندار و فرمانداران کردستان، در نشستی، گزارشی از روند برگزاری انتخابات دوره دوازدهم مجلس و ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس به نماینده ولی فقیه در استان، ارائه کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در این جلسه، گفت: امانتداری مهمترین موضوع در بحث انتخابات است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ،گفت: رازداری از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و دلایل عدم احراز داوطلبان به هیچ عنوان بازگو و فاش نشود.

وی همچنین، برخورد حکیمانه با مسائل و موضوعات مربوط به انتخابات را بسیار مهم اظهار کرد و گفت: برخورد باید همراه با متانت و آرامش باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان هم در این دیدار گفت: ۷۰۹ کاندیدا در مرحله پیش ثبت نام معادل ۲ و نیم برابر انتخابات گذشته، ثبت نام کرده بودند که این تعداد در ثبت نام قطعی به ۳۵۸، نفر رسید.

رمضانی همچنین با اشاره به اینکه بعد از بررسی‌های به عمل آمده ۲۶۲ نفر تایید صلاحیت شدند گفت در بررسی هیات‌های اجرایی انتخابات ۷۲ نفر رد صلاحیت ۱۹ نفر عدم احراز و ۵ نفر هم انصراف دادند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر فضای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در استان فراهم شده است و هیچ گونه سو گیری از هیچ مسئولی پذیرفته نخواهد شد.