دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۵۵:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۲۵ ساعت ۱۲:۵۴
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار شهرستان دیواندره : مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند اقدامات پیشگیرانه است

فرماندار شهرستان دیواندره گفت: اجرای اقدامات پیشگیرانه در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز همواره اثرگذاری و نتیجه بهتری نسبت به برخوردهای قانونی و اجرای احکام تخریب و قلع بنا داشته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دیواندره ، سید جواد حسینی در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دیواندره با اشاره به اهمیت افزایش بازرسی و گشت های نظارتی در ساخت و ساز در بخش های تابعه شهرستان، اظهار داشت: این امر نیازمند طراحی یک سیستم کارآمد و قوی جهت انجام بازرسی و گشت های نظارتی است.

وی افزود: در موضوع شرح وظایف و اختیارات قانونی شهرداری ها و دهیاری های کشور، خوشبختانه قانونگذاران مصوبات خوب و اثرگذاری را در اختیار شهرداران و دهیاران قرار داده اند که آنها می توانند در موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ضمن بهره مندی از این مواد قانونی به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

حسینی ادامه داد: همه ما به عنوان خادمان مردم و مسئولان مدیریت امور شهرستان موظف به تبعیت و اجرای کامل قانون به عنوان فصل الخطاب تمامی موضوعات بوده و باید با اراده قوی و اقدامات مؤثر در مسیر اجرای قانون و جلوگیری از تضییع حقوق عامه گام برداریم.

فرماندار شهرستان دیواندره خاطرنشان کرد: حرکت ما در مسیر قانون باید بر اساس اصل «پیشگیری بهتر از درمان است» باشد؛ بویژه در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز و احقاق حقوق بیت المال همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه مانند طراحی سیستم بازرسی کارآمد و مؤثر بسیار کم هزینه تر از اقدامات قهری و برخوردهای قانونی پس از وقوع تخلفات توسط افراد سودجو است.

فرماندار دیواندره یادآور شد: انتظار ما از ادارات و دستگاه های متولی موضوع از جمله شهرداری ها و اداراتی مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در ابتدا اتخاذ تمهیدات مناسب جهت افزایش میزان بازرسی و گشت های نظارتی و در مرحله بعد اجرای کامل و قاطع قوانین موجود در این حوزه است تا با همدلی و همراهی تمام مدیران و مسئولان شهرستان بتوانیم در موضوع ساماندهی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تضییع حقوق عامه گام های مؤثری را برداشته و به تبع آن موجبات رضایت عموم مردم را فراهم آوریم.

در این جلسه که با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیواندره ، رؤسای حوزه های قضایی بخش های تابعه، بخشداران و شهرداران تابعه، رؤسای ادارات و دستگاه های مرتبط شهرستانی برگزار شد، موضوعاتی از جمله ارائه گزارش اداره جهادکشاورزی، بخشداران و شهرداران تابعه پیرامون عملکرد سه ماهه در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و نیز ارائه گزارش اداره مدیریت منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک شهرستان در دستور کار قرار داشت.

🇮🇷🇮🇷 کانال پیام دیواندره 🇮🇷🇮🇷
👇👇👇👇
انعکاس مهمترین اخبار شهرستان دیواندره
🆔https://eitaa.com/Paiam_divandareh

🆔 @Paiam_divandare