شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۲۶:۴۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۱۲ ساعت ۱۳:۱۲
لینک کوتاه مطلب:

🔻برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذای شهرستان دیواندره

🔸به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دیواندره؛ در راستای ارتقاء سلامت عمومی جامعه و امنیت غذایی سطح شهرستان و تعامل دستگاهها جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیواندره به ریاست سید جواد حسینی سرپرست فرمانداری شهرستان دیواندره و با حضور اعضاء کارگروه مورخ 1403/03/10 در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

🔸سید جوادی حسینی در این جلسه بیان داشت؛ امروزه توجه و اهمیت دادن به مقوله سلامت غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها در هر جامعه ای ضروری است و باید نسبت به تامین سلامت و امنیت غذایی نظارت جدی صورت بگیرد.
حسینی ضمن هشدار نسبت به خطرات ریختن فضولات حیوانی در رودخانه های بالادست سد سیازاخ بیان داشت؛ این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی آب شرب و بروز بیماری‌های مختلف در بین مردم شود.
وی با بیان اینکه روستاهای بالادست سد سازاخ مرتفع و کوهستانی و اکثر اهالی این روستاها به دامداری مشغول هستند، افزود: رها کردن و تجمع فضولات حیوانی در مسیر آبراهه ها و شستشوی این فضولات توسط آب باران باعث انتقال این فضولات و شیرابه آن به داخل سد سیازاخ و در نتیجه پایین آمدن کیفیت آب می شود.
وی در ادامه از از همه دستگاه‌ها و مردم خواست تا با همکاری یکدیگر، در جهت ارتقای سطح سلامت و امنیت غذایی در شهرستان دیواندره تلاش کنند.

🔸گفتنی است سلامت آب شرب شهرستان، تامین محصولات غذایی سالم در مراکز تولید و عرضه، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و کنترل بیماری‌های واگیردار از جمله مباحث بیان شده در این جلسه بود.

🇮🇷🇮🇷 کانال پیام دیواندره 🇮🇷 🇮🇷
👇👇👇👇
انعکاس مهمترین اخبار شهرستان دیواندره
🆔https://eitaa.com/Paiam_divandareh

🆔 @Paiam_divandareh