چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ , ۱۴:۰۵:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۲۵ ساعت ۰۹:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

🔻جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان دیواندره برگزار شد

🔸به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دیواندره؛ با هدف بررسی موانع و مشکلات ثبت وقایع حیاتی، جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال به ریاست سید جواد حسینی فرماندار شهرستان دیواندره و با حضور مسئولین ذیربط در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

🔸سید جواد حسینی در این جلسه با اشاره به اهمیت نظام ثبت احوال به عنوان یکی از ارکان مهم در برنامه‌ریزی‌های ملی و محلی، گفت: ثبت دقیق و به‌موقع اطلاعات هویتی نه تنها پایه‌ای برای ارائه خدمات به شهروندان است، بلکه به عنوان یکی از ابزارهای مهم در توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان نیز نقش‌آفرینی می‌کند.
حسینی در ادامه افزود: هرگونه نقص در ثبت و نگهداری اطلاعات هویتی می‌تواند به ناهماهنگی‌های جدی در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای شهرستان منجر شود.
وی همچنین در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش طلاق‌های صوری با هدف دریافت وام ازدواج تصریح کرد: این موضوع به یک چالش اجتماعی تبدیل شده است و نیازمند برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی است. سوءاستفاده از قوانین حمایتی مانند وام ازدواج، علاوه بر ایجاد بار مالی اضافی بر دولت، اعتبار چنین برنامه‌های حمایتی را نیز خدشه‌دار می‌کند.

🔸طرح تجمیع شناسنامه‌ها، طرح توبیع تسویه، طلاق‌های صوری برای دریافت وام ازدواج و بررسی مدارک شناسایی اتباع خارجی از جمله مباحث مهم این جلسه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

🇮🇷🇮🇷 کانال پیام دیواندره 🇮🇷 🇮🇷
👇👇👇👇
انعکاس مهمترین اخبار شهرستان دیواندره
🆔https://eitaa.com/Paiam_divandareh

🆔 @Paiam_divandareh